17 december 2008

Mobil uppfostran (eller uppfostran av mobil)

Min mobiltelefon (HTC Touch Diamond) är i trotsåldern! Den totalvägrar berätta när jag får SMS! I alla fall på det sätt jag vill... Tanken är att den ska plinga lite, vibrera och lysa runt den runda mittknappen när det kommer ett SMS. Det började med att den blev så till sig när den fick ett SMS att den inte ville sluta vibrera förrän jag tog ur batteriet. Då fick den nöja sig med att endast använda ett diskret pling och att lysa med knappen, men då tyckte den att det gott räcker med att lysa och den låter sig inte övertygas till något annat. Och lysandet hörs ju ganska dåligt... Jag har erfarenhet av att uppfostra barn och katter (med varierande resultat), men att uppfostra en mobiltelefon verkar stört omöjligt! Inget biter på den, varken extrema nanny-metoder eller curling-stilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.