25 januari 2010

Hemmalek


Lillasyster är piggare idag och leken är i full gång. Barnen har tappat bort pappan, men hittat två "bäbor". Pappan har en telefon i handen och mamman en flaska välling... Figurerna och hästarna går mellan hagen, slottet, huset och ladugården. En kundvagnsplopp från Bauhaus blir kudde till mamman som sover i skolbussen. Själv ska jag lägga mig på soffan. Mjukare så.

EDIT: Läste ett inlägg i "Hyfs & stil"-bloggen på DN.se där en förälder inte ville att barnen skulle ha kläder med tryck eller för mycket plastleksaker. Ser att våra barn på bilden har kläder med Bamse, Spiderman, Hello Kitty och Mumin (även på lillasysters strumpor). Plastleksaker leker de också med. Har våra barn ens några leksaker som inte är av plast!? De verkar nöjda och de får mycket kärlek, så jag orkar inte bry mig. Om det gör mig till en bra morsa eller till en dålig morsa vet jag inte, men det struntar jag också i.

2 kommentarer:

  1. Det finns så mycket underliga idéer om hur man ska vara som förälder. Om man tror att barn blir skadade av tryck på kläderna och plastleksaker så vet man inte mycket om världen. Våra barn föredrar Bamsekläder och Star Wars och Lego är världens bästa plastbitar ;-) /Tobbe

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja höra eventuella argument mot Lego! Det måste ju vara en ovanligt utvecklande leksak?
    :-D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.