17 juli 2011

Inte riktigt som vi tänkt oss

Cirkus Borgström tänkte sig några trevliga dagar på landet tillsammans med barnens mormor och morfar. Vi började med en utflykt till närmaste samhälle för lite geocaching och glass. Två av fem cacher var stört omöjliga att hitta och vi letade rätt länge under en stor bro och i ett tråkigt och pyttigt industriområde. Nåja, det kan man ju leva med även om det inte var så bra utfall och glassen var god. Vi fick dessutom se jätteekar (samt lära oss definitionen av "jätteek"), ett gammalt gravfält med en fin skeppssättning och barnen hittade en kul lekplats.

På natten åkte jag på magsjukan från helvetet (all inclusive) och en sån tar det tyvärr ett tag att bli bra från. Tur att vi har en landetvistelse inbokad om en månad igen och då ska jag försöka hålla mig på benen och följa med på familjens aktiviteter i stället för att vara hemma med katten. Semester ska vara kul, eller åtminstone vilsam - inte fasansfull på ett badrumsgolv nattetid och utslagen i en säng dagtid. Halva semestern kvar och nu kan det bara bli bättre!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med magsjukan men jag hoppas att det gick över snabbt och inte spred sig till övriga i familjen.
    Det låter som om ni fastnat för det med Geocaching. Kul för det är en kul sport!

    SvaraRadera
  2. Tack, de gick hyfsat snabbt och ingen mer verkar ha blivit sjuk. Nu borde verkligen faran vara över?

    Ja, vi försöker oss på den sporten. Själv har jag nog egentligen både för dåligt tålamod och för dåliga kunskaper, men det kanske ger sig med tiden. Vi kör familjeteam för det mesta.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.