30 september 2011

Trapprace avklarat

Igår var det dags för trapprace i Kista Science Tower - 29 våningar (från våning 3 till 32), 677 trappsteg och 110 höjdmeter. Låter kanske inte så farligt, men det är 6 riktigt jobbiga minuter att ta sig upp. Mycket bra arrangerat för de 120 tävlande med proffsig tidtagning och kameror riggade på fem ställen under loppet. Vi var ett lag på tre personer från jobbet som ställde upp och det gick bra för oss, trots att vi var nybörjare. Själv var jag glad att jag tränat i trappan två gånger, annars hade jag antagligen gått ut för hårt och fått problem på slutet... I lagtävlingen slutade vi som lag 15 av 30 och i damklassen kom jag in som nummer 13 av 36.

På fredagsmötet på jobbet morgonen efter var det prisutdelning - den riktiga prisutdelningen var direkt efter loppet. Mina lagkompisar fick varsin flaska champagne i cool "dräkt", men eftersom jag inte gillar champagne fick jag ett lyxigt hudvårdsset i stället. Mycket uppskattat!
Mitt pris från jobbet i trappracet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.