07 april 2011

Jag lärde vår bilmek en sak!

Idag lärde jag vår bilmek en grej om bilar. Hur otippat var inte det?

Han var sugen på att låta koppla ur airbagen i sin Toyota Prius, men han tyckte att 1500 kr var dyrt för att låta någon annan bilmek göra det. Personen han talade med pratade om att något av gummi behövdes, men det var ju en "dummy"! Den gör så att airbagen inte kan lösa ut vid en krock och den gör även så att bilen inte tror att airbagen är paj.

För övrigt skjutsade han mig till stationen när jag lämnat in bilen i morse. När jag kom och hämtade bilen i blåsten sa han "du kunde ringt mig, så hade jag hämtat dig vid station". Att bilen blir klar på dagen är standard vid mindre fel, till exempel hjullagret han bytte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.