21 juni 2011

Helgens gåvor

Katter prioriteras sällan i en barnfamilj. Elsa var vår lilla bebis, men Pompe hänger bara med så gott han kan. Rent vatten, mat och en städad låda är vad han kan vänta sig.

I helgen tyckte vi att det var dags att ändra på det, så vi köpte en dricksvattenfontän till honom! Ja ja, jag hör asgarven... men det finns faktiskt bra skäl. Så här på sommaren är det extra viktigt att Pompe dricker ordentligt, eftersom han har haft problem med urinsten. Tyvärr blev han rädd för mojängen och ställde sig bakom sin husse när fontänen startades. Ryktet säger att han vågat sig fram för att dricka hela två gånger nu! Jag försökte vara lite smart och låta honom vänja sig med fontänen avstängd, men då syntes inte vattnet!

Vattenfontän (snarare porlande vatten) för icke-fega katter.
Maken och barnen var iväg och köpte boxen med andra säsongen av Solsidan och fyndade samtidigt en glasskål till köksmaskinen åt mig. :-)

Glasskål att vispa i.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också fynda en glasskål! Vart gör man det? En dricksvattenfontän till mig kanske är att begära för mycket... Men Pompe förtjänar ju en!

    SvaraRadera
  2. Jag tror han fyndade glasskålen på något fyndställe på Elgiganten i Barkarby.

    Dricksvattenfontän för människor är nog en betydligt större grej som kräver rörmokare!?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.