22 april 2010

Fler konstigheter

I morse trodde jag att jag hade försovit mig tre timmar! När jag vaknade sändes som vanligt trafikrapporten på radio. Där sa de att köslutet på E4 var vid Kista och att det var morgonens sista trafikrapport. Gissa om jag vaknade snabbt! Men de hade bara råkat sända fel rapport - klockan var bara 6:06...

Sonen var inte nöjd med värdret i morse när stora tussar snö sakta föll mot marken. På väg till bilen utbrast han:
"Nej, nu fick jag snö på bakhalsen! Det var blött."
Själv hade jag halsduk och slapp bli blöt om "bakhalsen".

Men det är inte bara Cirkus Borgström som skapar konstigheter. Min kompis L drömde att jag var med på tv och pratade om blå bilar. Mitt efternamn var Bank. Ett artistnamn, kanske? Det var sommar och jag hade en turkos klänning på mig. Låter mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.