06 april 2010

Furupolisen vill göra en insats

Inredning är en passion för mig. Självdisciplinen är det si och så med, annars hade 70-talskänslan varit helt borta hemma hos oss för länge sedan.

Tack vare målar-Niklas insats i december är vardagsrummet lite mindre täckt av mörknad furu och efter arbetet med hallen är det helt furufritt där. Den mest furu-invaderade platsen i vårt hem just nu är trappan! Stegen är dessutom täckta av en grön plastmatta... Räcket är inte bara av furu, det är även fult och klumpigt. För flera år sedan klippte jag ut en bild ut en tidning, där man hade ersatt räcket uppe med glasbetong. Så vill jag ha det!

2 kommentarer:

  1. Äh, ni har ju nästan gjort om allt! Håller på och målar både här och där på kvällarna. För mig känns det som om ni har en massa energi.

    SvaraRadera
  2. Jag ser tyvärr fortfarande mörknad furu på flera ställen och hemska strukturtapeter i fyra rum, men man orkar inte! Det går ju att titta bort också. :-)

    Energi har det varit ont om på sistone, men nästa gång andan faller på ska vi försöka få upp taklister...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.