11 april 2010

Träningsklänning?

Mina favoritträningskläder börjar bli fula och noppiga, så jag börjar bli sugen på att skaffa nya. Ingen stor grej och det är ingen brådska, men tydligen tyckte min hjärna att saken behövde bearbetas i en galen dröm.

I drömmen går jag i affärer på okänd ort. Först köper jag med mig några chokladcookies på en mysko kondis. De levereras i en slags platt kartong som hänger lodrätt i ett snöre, som hängs över axeln. Så ska den bäras, så det gör jag.

Därefter går jag till en sportaffär och frågar efter en "träningsklänning". Butiksbiträdet visar mig genast en hylla med ihopvikta kläder. Den verkar finnas i svart, mörkblått, ljusrosa och likadant blommigt mönster i cerise/svart som en luvtröja jag har från H&M (!). Hon rekommenderar den mörkblå, eftersom den är tillverkad av Husqvarna och av väldigt bra kvalitet. Jag väljer dock den rosa och går för att prova.

Provrummet ligger bakom ett slags fik som jag får känslan av hänger ihop på något sätt med kondiset jag köpte kakorna på. Det finns inga traditionella provhytter, utan bara något som liknar parkeringsplatser. Jag tar på mig träningsklänningen, lämnar mina kläder och min handväska och går på toaletten. Jag tänker att det är dumt att lämna handväskan, men gör det ändå. När jag kommer tillbaka är handväskan där jag lämnade den, men en flicka i 10-12-årsåldern har svept runt mina kläder över golvet. Jag säger till henne att jag inte tycker det är okej att göra så och hennes mamma säger till henne "jag sa ju att hon inte skulle gilla att du gjorde så där".

Vad betyder denna dröm, bortsett från att jag är en smula tokig? För övrigt finns det faktiskt något som heter "träningsklänning". Det används av isprinsessor, inte av Friskis-prinsessor. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.