05 mars 2011

Inga ursäkter

Nu när min gamla bil använts för att frakta ut föräldrarnas gamla hemma-spis till landet och frakta den gamla landet-spiset till tippen, finns det inte längre några ursäkter för varför jag inte ska göra ett ryck och faktiskt sälja den fantastiska Toyotan. Att ha tre bilar (och en motorcykel) på två körkort är både dyrt och onödigt. Dessutom är det opraktiskt. Var och varannan dag ska bilarna byta plats med varandra enligt ett mer eller mindre komplicerat mönster. Ibland flyttar vi runt bilbarnstolarna eller vagnarna i bagaget också, som grädde på moset.

En kollega föreslog att jag skulle skriva "noga genomgången av Europeiska Motor i Rissne" i annonsen, men jag tror inte jag vill dra hela den historien för en potentiell köpare... Det räcker med att de får veta vad som faktiskt byttes i bilen. Hoppas nu någon vill ha den här praktiska, men lite tråkiga bilen och att vi slipper sälja till något löjligt lågt skambud! Fast för att ha en chans att få den såld måste man tvätta den noga utanpå och inuti, ta foton, skriva en säljande text och lägga ut en annons på Blocket. Zzzz... För övrigt ska en bältesstol säljas också, fast det är nog betydligt snabbare avklarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.