10 maj 2011

Gräsänka, del ett

Det är dags att vara gräsänka i första omgången av två om fyra dagar - maken är på kurs i Götet för att bli MC-lärare (livsfarligt, om nån skulle fråga mig).

För att göra det hela till en fin utmaning, så staplar vi saker på varandra. Varför nöja sig med två viktiga och fullproppade veckor på jobbet samtidigt med fullt ansvar för barnen när man kan addera en skolgårdsfest inkl obligatoriska popcornpåsar och chokladbollar till försäljningen, matsäck och skolresa?

Kruxet med att både lämna och hämta barnen är att man inte gör sitt jobb som man borde. Min tanke var att jobba igen lite varje kväll, men jag är så sjukt dålig på att poppa popcorn i kastrull! Det tog halva kvällen. Det var nog inte så smart att prioritera att ta med barnen för att jag ville träna idag... Usch, känner att jag inte är en sån där fin fixarmamma som tycker det är kul att baka och fixa och stå och sälja på skolgårdsfesten. Skäms på egomamman!!

Efter läggdags i morgon blir det stenhårt jobb vid datorn hela kvällen, eftersom karaktären inte till räckte till jobb idag... Det blev te till första eurovisionssemifinalen kl 21 i stället. Chefen jublar? Inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.