12 maj 2011

Hur man sköter en bil

Om man ska hårddra det, så kan man säga att många män sköter bilen överdrivet mycket och många kvinnor sköter bilen underdrivet (?) lite.

Ett exempel:
Grannen (man) tvättar sin stora SUV mycket noga både inuti och utanpå varje vecka, trots att den mest står på uppfarten. Den hinner knappt ens bli dammig. Min lilla bil går knappt 3 mil varje vardag och är ganska smutsig både utanpå och inuti för det mesta. (Nu menar jag smuts, inte skräp och sånt för det åker ut direkt.)

Varför kan man inte sköta bilen lite lagom? Det verkar vara ytterligheter som gäller när det handlar om bilrengöring. Fast då föredrar ändå jag "min" ytterlighet, för att städa och putsa på en bil inte min grej! Tar evigheter, sker utomhus, är blött och allmänt segt. Undrar just om grannen städar huset lika noga som han städar bilen...? ;-)

2 kommentarer:

  1. När vi var hos er sist så kunde vi se detta tvättande. Båda mina barn kommenterade det. Den lilla med: -Vad gör han? Där ser man hur ofta vi tvättar våra bilar... Och den stora sa: -Titta han tvättar så där som man inte får, så det rinner ned i brunnarna och ut i miljön.

    Jag är ganska säker på att grannen hörde miljö-kommentaren...

    SvaraRadera
  2. Underbart! Heja M som har så bra koll! :-D

    Vi tvättar iofs också miljöovänligt ibland, men långt från varje vecka. Jag har haft min bil i 3 mån och den har tvättats en gång, tror jag. Och det var i en politiskt korrekt biltvätt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.