18 maj 2011

Tålamod!

De som säger att man får bättre tålamod när man blivit förälder ljuger. Mina barn kan lätt driva mig till vansinne vilken sekund som helst.

Och testar, det gör de. Idag var sonen sur redan när jag hämtade honom. Först ville han inte säga varför och var bara arg och vresig samtidigt som han bestämt hävdade att han visst inte var arg, sur eller ledsen. Jag gick inte på det. Sedan sa han att kompisen A hade fuskat i kula och sedan var han som vanligt igen. Därefter bryter dottern ihop över att hon inte får ha Skrållan ute. En docka med blundögon och syntethår är ingen bra uteleksak för en fyraåring, i alla fall inte om dockan ska bli hyfsat långlivad. Detta var den första kvarten vi träffades efter jobbet.

Sjätte dagen av åtta som gräsänkling går mot sitt slut. Tålamodet räckte nästan. Kanske. Jobbet blev i alla fall jobbat, barnen blev hämtade, maten kom på bordet och barnen kom i säng. Bonusaktiviteter som dammsugning, tvätt och jobb hemifrån toppar kvällen. Skruva trall hinner jag inte idag. Det får bli i morgon. Eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.