11 februari 2009

Onsdagsreflektioner

Betyder det att det är riktigt dåliga tider när lunchrestaurangen i samma hus som kontoret annonserar att de på fredag kommer att servera "Gravad lav med hovmästarsås"?

Hur får man kroppen att förstå att man inte kan göra rörelserna från Friskispasset till bekanta låtar i bilen? Agnes "Release Me" får min kropp att vilja stå upp och vifta med armarna åt olika håll samtidigt som jag hoppar. Och det är ju inte så värst lämpligt när man kör bil.

Dessutom tror jag att jag har skapat ett nytt nattmonster. Lillasyster har vaknat 3-4 ggr per natt senaste tiden pga att nästäppa och hosta skapat tappade nappar och giraffer. Hon skriker - jag kommer. I morse vid 5-tiden skrek hon igen, men med nappen på plats i munnen och giraffen i ett stadigt grepp, dock utan täcke. När jag lagt på henne täcket blev hon nöjd och somnade om igen. Jag tror inte riktigt att jag vill ställa upp på det här... Nattmonstret måste omvändas till att dra på sig täcket själv och inte skrika efter service i tid och otid.

Tack och lov att jag har mina buggar att jaga och inte bara täcken, nappar och giraffer. Och att jag slipper äta lav till lunch. :-)

1 kommentar:

  1. Och stackars hovmästaren då, bli till sås! Snacka om att vilja spara in på lönekostnader... hi hi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.