11 mars 2009

Värme!

Om man vill söka värme i dessa snöiga och kyliga tider ska man titta på en katt för att få tips. Datorer ha varma, sköna utblås där man kan ligga och mysa. Om Pompe fick välja skulle han nog ha matte jobbandes hemma varje dag.

Sonen frågade i morse:
- Hur länge ska det vara vinter egentligen?

Ja, det undrar jag också. Även om jag gillar snö, så tycker jag att den här mängden i mars är lite sent. Dessutom är maken sjuk och jag får skotta allt. Bra träning, men sjukt enahanda.

1 kommentar:

  1. Siri kör två varianter på detta tema: antingen lägger hon sig vid utblåset som Pompe, eller så stoppar hon in låååååååååånga randiga tassar under datorn när jag har den i knät. Och så myser hon med ett stort kattflin i ansiktet. Mozart har ännu inte upptäckt detta nöje, men när han gör det blir det trångt om saligheten.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.