30 mars 2009

Vill inte ha barnkalas!

Är jag den enda morsan som inte vill ha barnkalas? Sonen fyller snart 5 år och i år propsar han på att få ha ett barnkalas. Maken hejar ivrigt på och tycker att han gott kan få bjuda 8-10 barn. Så många!? Själv vill jag helst slippa ha ansvar för andras barn under ett par timmar, men inser att det inte är möjligt att slippa undan barnkalas där ungarna blir lämnade i år.

Eftersom vi har två barn själva, tycker jag det kan räcka om han får bjuda kanske 5 kompisar. Det var tydligen fjutt-lite och förhandlingarna med maken strandade. Vi kom dock överens om att höra med ett par andra dagisföräldrar om deras dotter vill ha kalas ihop med sonen. De kommer bjuda ungefär samma barn på sina kalas ändå, de bor ganska nära varandra och de fyller båda 5 år i maj. Misstänker dock att förstå-sig-påare inte alls tycker det är okej att slå ihop två barnkalas... Och eftersom jag är en sån där dålig mamma som inte gör allt rätt jämt, så har jag inte ens vett att begripa varför det inte skulle vara okej. :-)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du tycker det känns jobbigt! Tycker det låter som en bra idé att slå ihop två barns kalas! Men vet inte om jag gills som en förstå-sig-påare...

    SvaraRadera
  2. Emma: nej, du är absolut ingen mamma-messerschmitt.

    Den andra blivande 5-åringens mamma tillfrågades igår om de var intresserade av att ha gemensamt kalas. Hon var skeptisk...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.