07 juni 2010

Min uppgift

Nu är jag i försäljartagen igen... Målet är att tömma morfis lägenhet innan flyttstädningen, en uppgift som jag fått mig delegerad medan mamma är i USA och är pappa på landet.

Det är lite småtrögt att sälja en mörkgrön liten IKEA-soffa från 70-talet, ett stort skåp från mellankrigstiden samt kanske 5 hyllmeter blandade böcker (mycket segling och båtar). Med lite tur kommer böckerna skänkas till välgörenhet av en vänlig man, soffan köpas av en kvinna med en vintagebutik och skåpet hamna hemma hos en kvinna på Resarö. Bokhyllan och lagerhyllorna är ett senare problem, liksom sidobordet och herrbetjänten. De är liksom lite mer lätthanterliga.

Målet är inte att få in pengar, utan att slippa bära iväg med allt till välgörenhet eller till tippen själv. Det är ju fullt funktionella saker, men kanske inte senaste mode. Speciellt soffan hoppas jag kan få ett nytt hem, eftersom det är soffan vi hade när jag var liten!

Barndomens ena IKEA-soffa

Håll tummarna att de inbokade spekulanterna både dyker upp och att de verkligen tar med sig sakerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.