04 juni 2010

Vad hejar du på?

I bilen till dagis diskuterades vilket lag man hejar på. Man kan tro att sådant ämne inte kan spåra ur så långt, men det lyckas liksom alltid hos oss och dessutom på rekordtid. Lillasyster har talang, helt enkelt.

- Mamma, vad hejar du på?, undrar sonen.
- Djurgården, precis som du. Men det vet du ju, säger jag.
- V hejar på Brommakillarna, säger sonen.
- Det gör mormor också. Brommapojkarna.
- Titta, jag ser månen! Den åker, säger dottern.
- Nej, det gör den inte. Men vi snurrar, svarar jag.
- Vad hejar pappa på?, frågar sonen. Kanske Hammarby eller Djurgården?
- Nja. Han hejar nog inte så mycket alls, säger jag.
- Jag hejar på månen, säger dottern. Och på rosa.

2 kommentarer:

  1. Hon är smart den där lilltjejen. Och klart man ska heja på Brommapojkarna! Jag sponsrar även deras damlag. Brommatöserna måste ju hålla ihop.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.