12 augusti 2010

Matmisslyckanden och en efterlysning

Mina kunskaper i köket chanserar. Saker som jag förut kunde laga/baka utan problem misslyckas. Jag har dock utvecklat en ny talang - nämligen att laga mat hemma som smakar som färdiglagad! Det är inte till rätternas fördel, tyvärr.

Här är två exempel:
  • Hemmagjord jordgubbssylt som smakar lika lite jordgubb som den från Bob. Maken gillar den, men han tycker också bäst om sån sylt som smakar mer socker än bär.
  • Lasagne som flyter ut och är smaklös. Den ser till och med köpt ut! Jag tänkte mig inte för och hävde ner den rivna osten i bechamelsåsen, men mer ost borde väl bara göra det godare? Lasagnevägrande sonen åt dock två portioner...
För övrigt har jag även bakat ogoda småkakor, men det skyller jag faktiskt på jordnötssmöret. Kakorna smakar sjukt mycket jordnötter! Några jordnötsälskare som vill komma och fika lite? Nästa gång vi köper jordnötssmör ska det användas som avsett (till bete i musfällorna) och inte till att ätas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.