20 augusti 2010

Strulbil!

På väg till träningen i Kallhäll igår började en orange lampa som såg ut som en startmotor lysa i min bil. Den var ju bara orange och jag gissade på något med generatorn, så vi åkte vidare till passet. På vägen hem bad jag syrran läsa på i boken. Symbolen betyder att det är:
a) något fel med elsystemet i motorn
b) tomt på bensin i tanken (!)

Det fanns en c) också, men den har jag glömt/förträngt. Uppmaningen att snarast köra till närmaste Toyota-återförsäljare minns jag dock. Sjukt korkad uppmaning, eller menar de att bilen är bortom all räddning och jag måste köpa en ny?! Vi åkte hem i stället och där står den nu och skäms. Hoppas Zs lördagsöppna bilverkstad har tid i morgon, annars blir det mer röd och blå buss nästa vecka. Cykel vore förstås bäst, men jag tror inte mitt morgon-jag klarar att cykla 1,4 mil rent mentalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.