29 maj 2009

Alla morsors dag

På söndag är det alla morsors dag och då kommer min mamma, pappa, mormor och syster på middag. Det blir lite knytis och vår (min) uppgift blir att göra potatissallad och rabarberpaj att äta till rostbiffen och glassen som de andra har med sig.


Maken och barnen har redan gett mig en Mors Dags-present. Jag fick själv välja vilken plattång jag ville ha, vilket var sådär lätt när man inte har någon erfarenhet. Det blev en Babyliss som går att använda i både torrt och blött hår.

Beskrivningar av skönhetsprodukter är alltid kul läsning:
"Fukten innesluts i hårstrået som ger ett glansigare och livfullare resultat. Tack vare den Nanoteknologiska beläggningen blir stylingen skonsam och hållbar."

Den dyrare varianten har den fantastiska egenskapen att den "emitterar negativa joner som motverkar bildandet av statisk elektricitet under styling". Tror jag klarar mig utan det.
:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.