12 maj 2009

Är alla andra ute och cyklar?

Nu går det det snabbt att köra till jobbet på morgonen! Kanske alla andra är ute och cyklar? I morse tog det blott 32 min från det att vi åkte hemifrån tills jag var på jobbet och då lämnades förstås trollungarna på dagis också.

Visst vore det bättre för både hälsan och miljön att cykla, men det tar alldeles för mycket tid på morgonen och det blir för meckigt med dagislämning. Min kropp mår bäst av att skonas från pollenchocker, så jag fortsätter motionera min lilla Toyota två gånger per dag och mig själv på Friskis två gånger per vecka. Håller tummen att favoritledaren Micke är frisk i sin fot snart, så det blir nån ordning på långpassen! Vilken dag som helst ska jag dessutom börja träna En kvart om dagen.

8 kommentarer:

  1. Jag cyklade idag :-) det var helt underbart! tog 48 min. lämnade på dagis också - helt meckfritt...

    SvaraRadera
  2. Jag cyklar inte men R cyklar (idag) och vår säljare B här cyklade också idag.
    Är boken bra??? Har ju fått väldigt bra recensioner, nu blev jag lite sugen... även om svägerskan L hade lite otur när hon skulle göra det där...

    SvaraRadera
  3. Rolle: Hur får man med två barn på cykeln utan cykelkärra? Mina kids är lite för tunga, tror jag. På 48 min skulle jag tippa på att jag kommer ungefär till Järfälla kyrka och är helt slut.
    :-D

    elastaflickan: Har ju inte kommit igång än, men jag gillar det jag sett av boken hittills. Inga redskap och sånt tjafs, utan bara kroppen som tyngd. Det där med otur låter inte bra, vad ska man undvika?

    SvaraRadera
  4. lätt som en plätt! lämna barnen med bilen sen åker du hem och tar cykeln!

    Jo det tar ju lite träning innan man slår världsrekord i cykling men det är ju lite det som är poängen också!

    SvaraRadera
  5. Rolle: Aha. Frågan är bara hur man tar sig den sista biten till jobbet innan man är redo att slå världsrekord? Mitt jobb ligger ju inte vid Järfälla kyrka...

    SvaraRadera
  6. jag förstår inte riktigt ditt resonemang om att du är för otränad för att träna eller vad som nu är din poäng... ungefär som att vara för hungrig för att äta eller för trött för att sova ;-) Jag skulle snarare säga att om du inte orkar cykla längre än så så är det verkligen dags att du ger dig ut... (i all välmening)

    SvaraRadera
  7. Är defintivt ingen morgonmänniska och att inleda morgonen med att cykla sisådär 13 km är inte något jag skulle palla med hur vältränad jag än var... Eftersom jag inte är intresserad av att slå världsrekord i cykling håller jag mig till mina otrendiga Friskispass i stället.
    ;-)

    SvaraRadera
  8. Jo det är ju en annan sak att inte vilja cykla - det kan jag helt förstå! det är ju asjobbigt att cykla!

    Det jag opponerade mig mot var just att du inte skulle kunna - för det kan du!

    Då har vi rett ut det - då kan jag ta och cykla hem nu!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.