16 oktober 2009

Fegt eller klokt?

I morse vaknade jag till klockradion som vanligt och där var en röst som varnade för kraftig halka. Så ungarna och jag åkte kommunalt idag, eftersom bilen fortfarande har sommardäck. Jag blir själv så irriterad på folk som är ute och slirar på sommardäck bara för att de inte orkat/hunnit/velat byta däck och vill inte vara en sån som utsätter andra och mig själv för fara. Eller orsakar onödiga plåskador, för den delen.

Det verkade inte vara så hemsk halka i morse ändå, så frågan är om jag var klok eller feg? Ska försöka muta maken att byta däck på min bil i helgen... Jag kan byta däck, men tycker inte om det, alltså kommer jag försöka slippa undan igen. Ligger kanske lite på plus efter att ha installerat en ny ROM på makens nya telefon i veckan. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.