22 oktober 2009

Hur byggde man på 70-talet?

På 70-talet byggde man lite som det blev, tror jag. Vår hall verkar vara byggd runt innerdörren, vilket innebär att det inte går att byta golv innan man har bytt ytterdörr (och tagit bort innerdörren). Min efterlängtade hallrenovering skjuts alltså ganska långt in i framtiden. Hallen i sin tur började sedan med två fasta garderober och så byggdes allt runt dem, så där sparade man lite golv, lite tak och lite vägg. Var det omodernt med lösa garberober på 70-talet?

Några kompisars hus verkar vara byggt runt deras badrum. Jag skulle så gärna vilja se hur det såg ut när de byggde husen i Järfälla! Vårt hus påbörjades nog med en ytterdörr och en innerdörr och sedan byggdes resten av huset runt det. Och polarnas hus började med ett badrum. Fascinerande.

1 kommentar:

  1. Nu vet jag ju ingenting om hus, men jag har alltid trott att man började med grunden :D Men såklart, efter grunden måste man ju börja nånstans.. och halldörren verkar ju logiskt..? Hahaha :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.