04 februari 2010

Dörrmattesäsong, mer feber och syjobb

Vår nya hall har fortfarande ingen dörrmatta. Vinylgolvet är förstås väldigt tåligt mot smuts och väta, men det vore ändå fint med en dörrmatta. En svart. Kista Galleria har ingen dörrmatta som faller mig i smaken, så det blir till att vidga letandet under helgen.

Dotterns feber kom tillbaka idag, så det blir inget mer dagis i veckan. Sonen kan få gå i morgon om han vill, men jag hoppas och tror att han väljer att vara hemma med oss tjejer. Förutom att ta hand om sjuklingen och hennes bror tänkte jag sy draperiet till garderoben i hallen. Tråd och svart (!) veckband är inhandlade för ändamålet. Mindre kul uppgift, så jag köpte lite uppiggande hårtoning också.

2 kommentarer:

  1. Claes Lundquist21 oktober, 2010 18:55

    Svart veckband visste jag inte fanns, var hittade du det? Har själv ett svart draperi & tycker det vore fult med ett vitt el. beige veckband som är dom enda jag hittat.

    SvaraRadera
  2. Hittade det på Åhléns (i Kista), minns inte vilket märke det var.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.