21 februari 2010

En ny vända...

I onsdags fick jag feber och förvärrad förkylning efter några relativt friska dagar och nu är det sonens tur för en ny vända. Det är helt galet vad sjuka vi är nu! Hans hosta är så elak och jag hör hur ont det gör i bröstet varje gång han hostar.

Lojalitetskonflikten mellan familj och jobb stegras och det dåliga samvetet svämmar över åt alla håll. Går det ens att kombinera föräldrarollen med att ha ett kul jobb? Jag har tappat tron på det. :-( Det känns som om man är medlem i två team som inte kan avvara tid till förmån för det andra teamet utan att något kraschar.

3 kommentarer:

  1. Nä, igen. Stackare!

    Skitjobbigt det där med att man borde vara på jobbet... Fast förhoppningsvis förstår de flesta att man inte väljer att ens barn eller man själv ska vara sjuk. Gärna vill man ju vara frisk!

    SvaraRadera
  2. Usch va jobbigt! och extra jobbigt om man inte hinner med på jobbet. Jag har jobbat hemma en del när barnen varit sjuka men det sliter lite så det är väl knappast optimalt... förutom när dom har feber - då kan man jobba i lugn och ro :-)

    /Rolle

    SvaraRadera
  3. Lite är det som om man får välja på att vara en dålig förälder eller en dålig kollega...
    :-|

    Så länge det inte gnisslar på jobbet har jag ingenting emot att vabba, faktiskt. Mysigt med extratid med barnen. Så länge ungarna bara är lite sjuka, såklart!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.