30 mars 2010

Skumma drömmar

Ibland undrar jag hur skruvad min hjärna är! Efter två nätter med störd sömn pga febrig och klarvaken son blev morgonens drömmar ganska mysko. Det hände en hel massa saker, men jag kommer bara ihåg två saker. Först berättade min kompis E att de skulle till Bahamas över påsk för att fira sin 10-åriga bröllopsdag. Det förvirrade mig i drömmen, för varför åka till Bahamas över bara 4 dagar? Dessutom har de bröllopsdag i augusti och de har inte varit gifta i 10 år. Konstig grej att ljuga om, liksom.

Nästa skumma grej var när vi i drömmen pratade om påskäggens innehåll. Påsken hade redan varit i drömmen. Mina barn ska få varsin biobiljett och kexchoklad i påskäggen. I drömmen visade det sig att kompisens Es son M också fick en biobiljett till samma film som vår son, men han fick också en massa frön i sitt påskägg. När jag undrade vad det var för frön, fick jag veta att det var "lillasysterfrön". Man sår dem i jorden och så får man en lillasyster till barnen. Jag minns att jag tyckte det var helt fascinerande att man kunde göra så och funderade på varför polaren C väntar sitt tredje barn på traditionellt vis... Fast det kanske är en kille, så då funkar ju inte lillasysterfröna, förstås. :-)

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken konstig dröm! Bahamas verkar ju iofs skönt att befinna sig på men som sagt, resan dit tar väl ett tag.

    Praktiskt med lillasysterfrön men kanske lite farligt. Känns som om det kan råka bli en 10-15 lillasystrar...

    SvaraRadera
  2. Oj! Ja, det vore ju inte så bra... Ni kanske inte ska så era lillasysterfrön från påskägget ändå? Hur ska man klara av ta hand om så många små envisa varelser? ;-)

    Min erfarenhet säger mig att en lillasyster är lagom.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.