04 mars 2010

Vintertrött?

Är du vintertrött? Många är det just nu - trötta på vintern alltså. Till och med min granne från Arvidsjaur är trött på snön! Hon är alldeles stockholmiserad...

Innan man dissar vintern kan man ju fundera på vad alternativet är. Det är regn och smutsigt slask! Om jag får välja vill jag ha snö hela mars ut och sedan ska det snabbt bli varmt, så snön smälter bort jättefort.

När det var slaskigt ute förra veckan utspelades följande konversation i bilen:
Lillasyster: Titta! Bajs ute!
Jag: Nej, det är smutsig snö.
Lillasyster: Ser ut som bajs.
Jag: Ja det gör det, men det är inte bajs.
Lillasyster: Joho. Ser ut som bajs.

De två sista raderna kan upprepas i evighet om så önskas.

3 kommentarer:

  1. Men hon är väl för skön, den där ungen! Hahaha

    SvaraRadera
  2. Äh, sportlovsveckan ut kan den få vara kvar, sen känner jag mig nöjd.

    Men hellre slask än bajs!

    SvaraRadera
  3. Tycker sportlov är överskattat... Men det går snabbare att ta sig till och från jobbet förstås. :-)

    Ja, hellre slask än bajs!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.