01 september 2010

13.217 kr jag kunde gjort något roligare med

Kul när sånt som ska hålla hela bilens livslängd går sönder och kostar skjortan! Poängen med att ha kamkedja i stället för kamrem i en bilmotor är att man kan strunta i alla bytesintervaller och sånt krafs. Sen blir kedjan plötsligt för lång och så måste man byta allt ändå. Åååååh!!

Ska sluta med bil, tror jag... SL är i alla fall billigare (och till en hyfsat fast kostnad) och då kan jag hinna läsa lite också.

Andra saker jag kunde gjort för pengarna i stället för att laga bilen:
- Åkt med SL i 19 månader
- Köpt mat till familjen i 3,1 månader
- Betalat räntan på huslånet i 6,2 månader
- Tränat vad jag vill på Friskis i 5 år
- Handlat 33 stycken vita Billy-bokhyllor på IKEA
- Köpt 4,4 nya sängbottnar som är sköna
- Tröstat mig med 530,8 stycken Lindt Sea Salt chokladkakor ;-)

2 kommentarer:

  1. Du kunde ha köpt 100 HQ-aktier i höstas (som jag gjorde) dom är idag värda ungefär lika mycket som din kamkedja.

    Var glad att kedjan inte gick av då hade du fått byta motor tror jag... ;-)

    /Rolle

    SvaraRadera
  2. Åhå. Inte kul. Känns det bättre om du får en lite för lång kamkedja av mig? ;-)

    Jag *är* glad att kedjan inte gick av. Då hade det nog blivit skroten för bilen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.