05 september 2010

Det brukar bli bra... eller ett färgmissöde

Det brukar bli bra (eller åtminstone okej) när jag tonar håret själv hemma. I helgen blev det dock allt annat än bra. I stället för lite mysigt rött blev det en hemsk färg som jag inte ens kan beskriva. Häx-skrikrödlila? Den onämnbara färgen fäste dessutom inte i min mörka nacke. Jag hade övervägt att lämna den redan inköpta toningen därhän och boka en tid för att låta ett proffs tona håret som omväxling, men det gick ju bra att göra det efteråt också. ;-)

Kanske känner mitt hår att det vill vara skrikrött, för den granatröda färgen som frisören fixade är rödare på mig än på bilden. Färgen ska tydligen hålla i 25 tvättar (!), men frisören säljer toning i bruna nyanser om jag tröttnar på att vara både ovanligt kortklippt och ovanligt rödhårig. Håller man sig till samma serie och rätt siffra (i mitt fall siffran 6) ska kemin tydligen klaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.