26 september 2010

Jobb, choklad och golf

Maken och jag chockade katten i fredags morse genom att gå upp strax efter kl 5. En timma senare anlände mina föräldrar för att ansvara för att barnen kom till skolan och till dagis. Själv satte jag mig i bilen för att åka till Ösmo/Nynäshamns-trakten, dock inte för att hälsa på släkten, utan för konferens på Körunda.

Som småbarnsförälder tänker man att man ska sova ut på konferens, men så blir det sällan. Fint rum, dock! Är själv väldigt sugen på att tapetsera en randig fondvägg någonstans hemma. 

Efter att ha diskuterat arbetssituationens nuläge, önskat läge och arbetsprocessen för att komma dit var det dags för chokladprovning. Det var givetvis både gott och intressant, men även välbekant eftersom jag tidigare fått goda praliner från ChokladHuset i present.

En konferens brukar ju även innehålla teambuildning i form av sport/spel/tävling och bor man precis bredvid en golfbana, så provar man förstås på golf.

Driving range

Först blev det en stund med instruktör på putting green och därefter slog vi varsin hink bollar på driving range. Golf är mycket svårare än det ser ut... Det finns många kul maskiner på och bredvid en golfbana, t ex en traktor med en slags harv på sidorna som plockar upp bollar på driving range och en maskin som häller ut bollar i näthinkar. Jag funderar lite på om "bollharven" skopar upp bollarna eller dammsuger upp dem?

3 kommentarer:

  1. älskar tapeten!!!!

    SvaraRadera
  2. En gång fick vi grupparbeta till kl 23.45... Då var inte jag så kvick-tänkt. Men du fick konferera på lördagen (delvis iaf)?

    SvaraRadera
  3. Vi grupparbetade bara till kl 17 på fredagen, då chokladprovningen började. Fast sen började vi kl 8 på lördagen igen... Fast vi var så kvick-tänkta att vi slutade nästan 2h tidigare.
    ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.