06 september 2010

Strumptrosor och störande gammelmormödrar

Igår ringde gammelmormor för att kolla läget och storebrorsan ville gärna svara. Han är duktig på att svara i telefonen och tycker det är kul, men han är inte mycket för småprat (om inte han själv får hålla låda). Gammelmormor pratade lite och efter en stund sa storebrorsan:
- "Vet du - vi bygger med lego och du stör."
(Här viftar pappan vilt med armarna och försöker mildra språkbruket lite grann eller något.)
- "...lite grann", lägger han till. :-)

I morse ville lillasyster visa något som låg i hennes säng och jag sa att jag skulle komma när jag målat ögonen klart ("ögonfransarna", brukar lillasyster rätta mig när jag säger så). Storebrorsan ryckte ut och sa:
- "Mamma, jag tror det är ett par såna där strumptrosor."

Igår hittade lillasyster "Ebba-svamp" i trädgården och hon pratar ofta om saker hon har sett eller gjort "i övermorgon". Det är för övrigt hennes giraffer som bor på Kolmården, om ni inte visste det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.