15 september 2010

Dags att bestämma sig

Det börjar ju bli dags att bestämma sig för vad man ska rösta på. Igår försökte jag begripa mig på vad politikerna vill göra lokalt. De flesta vill precis samma saker och ingen säger något om hur de ska uppnå sina visioner. Vad sägs om det här:

- Mindre grupper i förskolan
- Alla barn ska få det stöd de behöver i skolan
- Bättre äldrevård
- Utbyggd lokaltrafik
- Tryggare samhälle

Ja, men vem säger nej till sånt? Alla vill väl ha de där sakerna - frågan är väl snarare hur de ska genomföras och hur de ska finansieras?

Minst tre patrier (från olika block) vill bygga en ny simhall i kommunen, men ingen berättar varför. Den vi har är väl bra? Inte "Triple mint" (amerikanskt mäklarterm jag snappade upp igår), men det är en helt okej simhall.

2 kommentarer:

  1. Nej det är kaos i simhallen! det är öppet för allmänheten två kvällar i veckan... knappast ok tycker jag. Den är säkert bra för dig som inte simmar dock ;-)

    /Rolle

    SvaraRadera
  2. Jaså? Nej, det är ju inte bra. Vi orkar inte åka och bada med barnen på vardagkvällarna, så det har vi inte märkt. :-)

    Som sagt, så tycker jag politikerna ska berätta varför de vill genomföra olika saker! Syfte, mål och sånt, liksom... Alla kanske inte har lika välinformerade vänner som jag. :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.