04 oktober 2010

Bokshopping

Ibland bara måste man köpa sig några nya böcker... Idag blev det de här:

Surdegsbröd av Martin Johansson.
Den ska vara bra, har jag hört. :-) Vi får se om jag komma igång och testar att baka surdegsbröd eller jag är för feg/lat/okunnig. Eller kanske bara är en surdeg själv...?

Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer
Den låter rätt skön. Jag föll för det här utdraget:
"Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet, och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva utan djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen visar upp."

Adlibris skriver att Mia Skäringer "krossar myten om superkvinnan som med ett glatt leende håller alla bollar i luften samtidigt, och önskar alla att ha mod att vara den man är och tänka mindre på att duga".

2 kommentarer:

  1. Jag gillar surdegsboken! Och även hans blogg, http://paindemartin.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Låter hoppfullt. :-)
    Det ska bli spännande att testa surdeg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.