12 oktober 2010

Plötslig urladdning

Hur snabbt kan ett mobiltelefonbatteri gå från rätt okej till urkasst? Jag har inga ingående kunskaper om battericeller, men mitt telefonbatteri laddar plötsligt ur helt varje natt och telefonen är jättesvår att få att börja ladda igen. Att skaffa ett monsterbatteri (med stödben!) är jag inte sugen på, men möjligheten finns tydligen.

Konstigt att telefoner ofta pajar när det kommer nya, påpekade kollegan. Nä, jag gillar verkligen min HD2 och hoppas den håller ett tag till. :-)

2 kommentarer:

  1. Nya telefoner har ju urkass batteritid. Ännu ett skäl att inte ha den senaste leksaken! Men batteriet med ben verkar väl vara en vettig investering?

    SvaraRadera
  2. Ny (för ett år sedan) hade den tydligen 6h taltid, så det är okej. Batterier slits väl rätt hårt av allt laddande...

    Battreiet med ben kommer du nog aldrig få se på min telefon! :-D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.