20 december 2010

Det här med julmat

Fredrik Strage på DN På Stan har skrivit en rolig krönika om julmaten som ett kulinariskt bottennapp. Riktigt så illa är nog inte, men kanske inte så fantastiskt heller? Själv hoppas jag alltid över sillen, Janssons, sillsallad och sylta... Kvar blir lax och "barnmat" som köttbullar och prinskorv - inget jag hoppar högt över.

På juldagen är det tänkt att jag ska göra fylld kalkon. Gott, men det känns som det är stor risk för misslyckande. Fast det kanske är något som genomsyrar hela julen, å andra sidan.

2 kommentarer:

  1. Haha, det var en rolig krönika! Jag brukar bara äta det jag gillar på julbordet. Korv och köttbullar lämnar jag till barnen. Förra nyår gjorde J en fantastiskt god fylld kalkon, förmodligen bland det godare jag ätit så det finns potential! :-)

    /C

    SvaraRadera
  2. När vi bodde i San Diego gjorde vi kalkon på juldagen. Och när jag säger vi menar jag P. Den blev väldigt god, vill jag minnas! Om den är frusit ska den nog börja tinas låååångt i förväg.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.