08 december 2010

Trots + jul = X

Dottern är tydligt på väg in i en trotsperiod. Lovely! Ska man ställa in jullovet och jobba i stället, eller vad?

Allt ska käftas emot, göras extra sakta, gnällas om etc etc. Tydligen är det roligast att trotsa mot mig, för maken lämnar hon ganska mycket i fred. I förrgår resulterade trotsandet i utebliven saga på kvällen, eftersom jag till slut tröttnade på allt tjafs kring tandborstningen och satte ner foten. Blev en massa skrik från dotterns rum såklart. Hon ville ha sin saga.

Det nu min mamma kan yttra orden "somliga straffar gud med detsamma, andra väntar han lite med". Jag börjar fatta varför mina föräldrar inte bönar och ber på sina bara knän om att få vara barnvakt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.