04 januari 2011

Lite utförstid på hemmaplan

Lillasyster älskar fart och åker gärna jättesnabbt och i gupp i pulka eller på kälke, men hon har varit skeptisk till skidor. Idag verkade det dock lossna lite i backen ner mot liften i Bruket. Den är lagom brant för en nybörjare på pytteskidor. Själv lockade jag med sonen upp i ankarliften och det gillade han. Att åka nedför var han (förståeligt) mer skeptisk till, eftersom Bruketbacken är väldigt brant upptill. "Röd nedfart", enligt vissa. Längre ned blir den nog blå. Med hjälp av en slalomsele tog vi oss i alla fall ner två gånger.

Om ett par veckor börjar sonens skidskola och innan dess hoppas jag att han och jag kan åka liften upp bredvid varandra i stället för att han åker lutandes mot mig i liften. Lyxigt att ha en skidbacke så nära och lyxigt att åka i sprillans nya skidor, pjäxor, stavar, hjälm och skidbyxor! En ny skidjacka skulle inte sitta fel, men det är svårt att peka på behovet... :-)

Maken ser sonen åka ner efter att ha varit hans lift.

Lillasyster bytte till pulka efter en stund.

När de andra gett upp åkte jag två åk ensam innan fingrar och tår skrek efter värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.