18 januari 2011

Lurigt passerkort och manipulation

När man just flyttat med jobbet blir det lite snurrigt med det ena och det andra. För mig är det främst var man får parkera med just mitt tillstånd som krånglar. I början fick jag lite arga miner när kortet inte släppte in mig där jag borde fått komma in och kön bakom mig fick backa. Sedan kom jag in i ett garage, men inte ut. Det visade sig att det var fel garage. Sonen sa förvånat igår "men mamma, hur kunde du fastna i garaget!?". Undrar vad han såg framför sig? Ganska konstigt konfigurerat passersystem, men nu tror jag att jag förstår vad som gäller.

En sak som är himla praktisk med tornet som vi sitter i är att det finns lite service-företag i botten. Några kollegor tofflar ner till SATS och tränar ibland; det finns bland annat en telebutik och en frisör. Idag blev jag tryckt och vriden hos den lokala naprapaten, så att min onda axel och domnande arm/hand blev lite bättre. Smärtsamt, men bra. Han sa att han sparar manipulationen (?) till på torsdag och då ska ha ta i ännu mer. Hu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.