01 september 2009

Mamma? Mamma?

Har ni hört radioreklamen där man hör ett litet barn säga "Mamma? Mamma?" och allt annat är tyst? Den kan vara rätt förvirrande på morgonen, kan jag berätta. Till saken hör att jag väcks av en klockradio och en morgon för en tid sedan vaknade jag av att ett barn ropade "Mamma? Mamma?". Det lät varken som sonen eller som dottern, så jag vaknade snabbt till och hann bli ganska förvirrad innan en mansröst på radion plötsligt sa "Miljontals barn får aldrig något svar". Det var inget av mina barn som behövde mig just då, så det kändes rätt bra att lugnt kunna lägga ned huvudet på kudden igen.

Mina barn får kanske inte alltid svar när de ropar "mamma", men de har i alla fall en mamma. Ibland är det rätt skönt att se sin mammaroll som just bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.