09 november 2010

Bilen är färdig!

Igår fick jag då äntligen tillbaka min bil! Dottern var så glad att hon hoppade i morse när vi skulle åka till skola och dagis i min blå bil. Själv känner jag en stor lättnad över att den här drygt 7 veckor långa soppan är över.

Innan jag fick nycklarna och kunde åka hem från verkstaden pågick en ganska plågsam prisdiskussion i trekvart. Jag tyckte inte det var okej att begära 3400 kr två timmar innan bilen skulle hämtas, när kostnaden hade varit känd för dem sedan i torsdags i förra veckan. Så är definitivt inte relgerna för en så kallad "kontrollerad bilverkstad". Till slut vek sig verkstadschefen under min strida ström av fel de gjort, så jag fick min nyckel och kunde åka hem. De gjorde nog alla fel de kunde...

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! De har verkligen inte förtjänat att få mer betalt av dig, skönt att du stod på dig! Och att bilen äntligen fungerar igen! :-)
    /C

    SvaraRadera
  2. :-)
    Omräknat till timlön blir det 4500 kr och det är ju inte illa.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.