05 november 2010

Det var nåt med spjällhuset

Nu tror Europeiska Motor att de verkligen har hittat felet på min bil - det tog bara 7 veckor! Det ska tydligen vara nån grej på spjällhuset (som reglerar luftflödet till motorn) som kärvar. Det gör att tomgången blir knasig och bilen dör stup i ett. Det kärvar för lite för att generera en felkod, men för mycket för att bilen ska gå bra.

Mekanikern har tydligen monterat ner halva instrumentbrädan, så de får inte ihop den idag eftersom de slutar kl 14 (!?). Planen är att de ringer på måndag när de besiktigat bilen. Om det är halt väglag tar jag med mig vinterdäcken, så sätter de på dem innan jag kör därifrån. Eller så gör jag det ändå...

Håll alla era tummar att det går i lås nu, så det blir ett slut på den här härvan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.