12 november 2010

Hostmedicin i örat?

Sonen är ju 6 år och har många frågor. Det är inte alltid man förstår vad som rör sig i hans skalle. I morse funderade han tydligen hur vuxna tar hostmedicin.
- Mamma, jag har en fråga.
- Ja?
- När du tar hostmedicin, dricker du den då eller tar du den i örat?

Detta säger sonen på fullt allvar och jag får skärpa mig mycket för att inte skratta! Jag förklarar att man dricker hostmedicin och visar måttet man häller den i. Han tittar mycket intresserat, men kommer inte med några följdfrågor.

I övrigt var det en smidig morgon, trots att väckarklockan gått i vild strejk. Som tur var behagade jag vakna av mig själv 10 min innan den skulle börjat spela. Dottern gick till dagis i papparkaksklänning och sonen tog själv bilnyckeln och gick ut och släppte in sig och pepparkaks-systern i bilen.

2 kommentarer:

  1. :-) Varför just örat, kan man undra...

    Härligt med en smidig morgon! Gäller att komma ihåg att de också finns!

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Det första jag associerade till när han sa "örat" var elakingen i "Monsters Vs. Aliens" som dricker te när han häller det i örat...

    Mina barn är faktiskt oftast smidiga på morgonen. Vi är rätt samkörda efter vår år av morgnar. :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.