25 november 2010

Minuspoäng igen!

Idag var det då dags för vinterkläder på barnen. Trots att jag lät dem prova kläderna för bara några veckor sedan visade sig det mesta vara för litet. Man skulle nog provat med skor till...

Sonen lämnade täckbyxorna hemma och tog med fleecebyxor att ha under gummibyxorna. Att dotterns overall var för kort i benen noterades för sent och kommenterades på dagis med "Oj, det där går inte". Borde man åka hem och hämta en annan overall då? Gjorde inte jag... Fast det borde man väl gjort. Minuspoäng igen!

EDIT: Maken åkte förbi hemmet och hämtade en annan overall till dottern. Pluspoäng där!

2 kommentarer:

  1. Gjorde samma sak imorse. Stora killens byxor, som också provades för en månad sedan, är nu för små. Kan inte köpa några nya idag så han får klara sig några dagar.
    Du behöver inte känna något dåligt samvete för det. Man kan inte ha koll på allt jämnt och det gör en inte till en sämre förälder för det.

    SvaraRadera
  2. Läste nyligen en artikel nånstans som handlade om förskollärare och hur jobbigt de har att hantera föräldrarna till barnen. Ett vanligt problem var just föräldrar som inte såg till att barnen hade vettiga utekläder.

    Känner mig träffad och definitivt inte som en bra förälder! Hur skulle jag kunna göra det när jag uppenbarligen misslyckats med en sån enkel sak som att skaffa rätt kläder till barnen i tid? Det känns som en ganska basic sak att göra och något man borde klara av när man varit förälder i 6,5 år och har råd och tid att bara gå ut och köpa det barnen behöver.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.