18 november 2010

Dagens insatser

Bra dagar får man riktigt mycket gjort på jobbet, medan dåliga dagar är man glad om man får något gjort hur man än försöker. Mängden nedlagd tid behöver inte ha någonting alls med resultatet att göra. I tisdags sysslade jag mest med att försöka göra saker som inte gick att göra. Igår fortsatte jag med samma saker, men gjorde dem då på ett sätt som gick att göra. Idag försöker jag göra saker som jag inte ens vet om det är möjligt, men jag tror det. Så är det att vara systemutvecklare ibland.

Något jag däremot har gjort är att ha övertalat Lekmer att byta den hemliga adventskalenderköparens adventskalender, trots att bytestiden gått ut. Vi har nämligen köpt likadana till sonen, hon och jag. Tjejen på kundtjänst tyckte ärendet lät bekant, men jag bedyrade att det bara var jag som ringt. Det råkade vara ren och skär lögn (fast det visste ju inte jag), men hon gjorde ett undantag och skickar en annan kalender tillsammans med en returnota. Tänk vad lätt (och effektivt!) det är att fara med osanning när man inte vet att det är osanning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.