06 februari 2011

En bra sak och en dålig

För att livet ska bli lite sådär svenskt lagom, så ska man blanda bra och dåliga saker. Så här har jag blandat den här helgen:

Dagens bra sak:
Maken ska provköra en grå hundkoja med panoramatak och sportstolar åt mig i Uppsala i morgon. Om den är fin och bra blir det besiktning och bildiagnos. Om den är fortfarande är bra då, så köper jag den! Lite galet, men är man kär så är man. Den fantastiska Toyotan kan nån annan få köra. Nu funkar den ju finfint och det är världens mest praktiska skidbil.

Dagens dåliga sak:
Den hett efterlängtade skideftermiddagen i sol på Ekerö blev inställd för min del pga att den sega förkylningen slagit sig på magen och gett mig lite feber. Så går det när man prioriterar jobbet före hälsan! Samtidigt är det ju familjen som ska falla för skidåkningen (jag föll för över 25 år sedan) och idag måste de ju se hur underbart det är?

Hur har du blandat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.