08 februari 2011

Okej då... Göteborgare är trevligare!

Många hävdar att göteborgare är trevligare än stockholmare. Att stockholmare tyvärr ofta inte är så himla trevliga måste jag erkänna, men att hålla med om att göteborgare är trevligare är förstås en större sak. ;-)

Nu inser jag att göteborgarna vinner. För ett drygt år sedan spenderade jag en tjejhelg i Götet och blev glatt överraskad hur trevlig butikspersonal det var överallt. Vänliga och hjälpsamma utan att vara "för mycket". Okej, det var i november och snart julhandel, så de kanske var på sitt bästa humör?

Min kontakt med Göteborg är ganska sparsam. Minin som maken provkörde åt mig igår fick motorn bytt i Göteborg för snart 2,5 år sedan och därför har jag talat med Göteborg idag. Eftersom varken jag eller receptionen visste riktigt vem jag skulle tala med, så hade jag kontakt med säkert 4-5 personer och alla var mycket hjälpsamma och trevliga (trots att jag inte skulle köpa något). Där jag startade, i Solna, talade jag med en enda person och han var arrogant och på gränsen till otrevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.