28 februari 2011

Mer tid i köket

Jag skulle verkligen vilja tillbringa mer tid i köket. Nej, det är inget skämt och jag menar inte att jag vill diska mer eller nåt sånt. Jag vill bara ha tid att laga mat och baka mer. Det blir mest bara att man lagar samma saker som alltid och det är så tröttsamt. Eller så lagar man knappt mat alls och äter gröt eller nåt annat trist.

När man väl tar sig i kragen och lagar något nytt betyder ju inte det att man har kollat upp att man har allt man behöver hemma... När jag gav mig på den italienska laxen nedan, så blev den en grekisk lax i stället. Vi hade inga soltorkade tomater, ingen ruccola och ingen stark ost, så jag bytte ut det mot feta, gröna oliver och morötter. Det är väl ungefär samma sak?

Italiensk lax (bild från alltommat.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.