18 februari 2011

Hemma

Maken och jag turas om att vara hemma med den brutna dottern. Den här veckan var jag hemma tre dagar och han två dagar. Nästa vecka byter vi. Idag var vi på besök på dagis och det fortsätter vi med tills hos är tillbaka. Heltid på dagis med gips verkar inte så sannolikt, men några timmar runt lunch när de är inne borde fungera när hon vant sig vid sitt extra skal och inte har ont. Det får bli ett möte med förskolechefen efter läkarbesöket.

På måndag är det dags för röntgen och läkarbesök, så då hoppas vi få veta lite mer om hur länge lillasyster behöver vara gipsad och hur eventuell rehabilitering går till. Enligt det allvetande internet får 10% av barnen med spiralfrakturer bestående men i form av tillväxthämning, så det vill vi ju veta mer om också.

Pärlplattebyggande i arbetsrummet.

Spel med morfar i soffan.

2 kommentarer:

  1. Hon ser både glad och tapper ut. Det kommer nog gå bra!

    SvaraRadera
  2. Enligt min mamma kommer ni få veta mer på måndag tex kommer de säkert kunna göra en bedömning om hur länge hon behöver ha gipset när de har kollat på hur det ser ut nu. Sen sa min mamma att det är "bättre" med en sprialfraktur än en som är helt rakt av eftersom då blir det ju typ starkare och bättre ihop-läkt. (eller hur hon formulerade sig minns jag inte riktigt. Men bättre var det iaf.)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.