31 augusti 2009

Kära klocka

Jag gillar IKEA. Mest gillar jag kollektionen IKEA PS med sina tuffa grejer. Såklart besökte vi Liljevalchsutställningen om IKEA och spanade in allt de skapat. Bäst var PS-rummet där jag också blev kär... Nej, man blir inte kär i saker, men jag föll stenhårt för klockan IKEA PS Pendel. Jag såg den när kollektionen lanserades i vintras och tyckte den var lite knäpp... I fredags återsåg jag den alltså och då föll jag pladask. Maken är kvar på det skeptiska stadiet och vi får se om han kan falla liksom jag. Platsen är beredd.

Lampan IKEA PS Maskros är också helt underbar, men det finns tyvärr ingen plats för en sådan hemma hos oss. Kanske i trappan... Dock skulle det kräva ny takkontakt och nytt tak i hallen uppe.

2 kommentarer:

  1. Åh den var tuff ju! Älskar också Maskroslampan men den är ju enorm! I vilket rum ska man ha den - balsalen där man har fem meter i takhöjd?!

    SvaraRadera
  2. Ja du... Några kompisar har den helt enkelt över soffbordet och det är jättecoolt. Kanske kan man ha den i ett hörn - som installation och mysbelysning?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.